Książka Lindy Aronson "Scenariusz na miarę XXI wieku to obszerny przewodnik po technikach pisania nowoczesnych scenariuszy filmowych" to obszerne i praktyczne vademecum scenopisarstwa obejmujące wszystkie rodzaje scenariuszy, od klasycznych do awangardowych. Książka stanowi doskonały przewodnik dla każdego, kto chce napisać scenariusz filmu pełnometrażowego, krótkometrażowego, adaptacji, filmu gatunkowego lub artystycznego. Podręcznik przeprowadza przez proces pisania - od wybierania najlepszego pomysłu, poprzez zaplatanie fabuły, do pisania i redagowania udanego scenariusza. „Scenariusz na miarę XXI wieku” jest lekturą obowiązkowa zarówno dla początkujących jaki doświadczonych scenarzystów.
Linda Aronson jest światowej sławy scenarzystką, konsultantką scenariuszową, autorką powieści, sztuk teatralnych oraz książek o scenariopisarstwie. Uznana za guru współczesnego scenariopisarstwa, wykładała na najlepszych uczelniach i w najlepszych instytucjach filmowych na świecie, m.in. New York University, Columbia University, American Film Institute, Berkeley (USA), The Script Factory, Goldsmiths, Scottish Screen Academy, FAS w Dublinie, CEEA w Paryżu, DFFB w Berlinie, NFTVA w Amsterdamie, FAMU w Pradze. Prowadziła wykłady i warsztaty w Warszawskiej Szkole Filmowej w ramach festiwalu dla scenarzystów Script Fiesta.
KSIĄŻKA Z SERII: BIBLIOTEKA WARSZAWSKIEJ SZKOŁY FILMOWEJ
PARTNEREM WYDANIA JEST FUNDACJA EDUKACJI I SZTUKI FILMOWEJ MACIEJA ŚLESICKIEGO I BOGUSŁAWA LINDY LATERNA MAGICA
Ta książka nie ma sobie równych. Zawiera zarówno podstawowe informacje niezbędne dla każdego początkującego scenarzysty, jak i pogłębioną analizę dla zawodowców. Zdecydowanie polecam, nie tylko moim studentom.
Maciej Ślesicki – reżyser, producent, scenarzysta, kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej
Znakomita książka. Linda Aronson jest jednym z wielkich i ważnych głosów w scenariopisarstwie.
Linda Seger, autorka „Doskonalenia dobrego scenariusza”
Naprawdę wspaniała książka. Uwielbiam ujęte w niej strategie… Żadna inna książka nie dostarcza tak głębokiej analizy „szkieletu” wszystkich tych różnych rodzajów prowadzenia narracji.
Robin Swicord, scenarzystka („Rozważni i romantyczni – Klub miłośników Jane Austen”, „Wyznania gejszy”, „Małe kobietki”)
To ogromne osiągnięcie – niezwykle obszerna analiza tego, co robi scenarzysta, co może pójść dobrze, a co może pójść źle, oraz tego, co robić, gdy tak się dzieje. Gorąco polecam.
Andrew Bovell, scenarzysta („Furia”, „Blessed”, „Kwestia zaufania”)
Jako wykładowca scenariopisarstwa na Uniwersytecie w Nowym Jorku polecam studentom szerokie spektrum podręczników. Skłaniam się do przekonania, że większość z tych książek przedstawia coś wartościowego, a każda z nich jest tak dobra, jak osoba, która ją czyta. W przypadku dzieła Lindy Aronson robię wyjątek. Nie wychodź bez niej z domu.
fragment ze wstępu do niniejszej książki, Paul Thompson