książka drukowana:

Dostępność:duża
Cena 125.50PLN 110.00PLN Do koszyka

e-book:

Dostępność:duża
Cena 107.60PLN 95.00PLN Do koszyka
Wydanie:Warszawa
Typ okladki:oprawa miękka
Rozmiar:145 x 205 [mm]
ISBN:83-88238-61-2 / 978-83-8002-795-4 / 978-83-8002-790-9 / 978-83-8002-198-3 / 978-83-63778-18-7
Udostępnij:
SKARBY ORIENTU - PAKIET PROMOCYJNY 5 książek - LITERATURA JAPOŃSKA

1)
ZMIERZCH

Autor: Osamu Dazai  
Tłumaczenie: Mikołaj Melanowicz  
Wydanie: Warszawa
 
Rok wydania: 2001  
Typ okladki: oprawa miękka  
Liczba stron: 162  
Rozmiar: 145 x 205 [mm]  
ISBN: 83-88238-61-2  

Autor powieści Zmierzch (Shayo, 1947), Dazai Osamu, jest legendą literatury japońskiej XX wieku. Od swej samobójczej śmierci w 1948 roku stał się obiektem kultu jako idealizowany buntownik i libertyn, występujący przeciw konformizmowi i dogmatom. Również wielu bohaterów jego opowiadań i powieści budzi empatię u czytelników, odczuwających brak pozytywnego celu w życiu. Zmierzch jest opowieścią o córce Kazuko opiekującej się umierającą matką, ostatnią damą w Japonii, symbolizującą dekadencję rodów arystokratycznych i ziemiańskich po wojnie światowej. Jest to jednocześnie pieśń o kobiecie, która mimo niesprzyjających okoliczności i utraty bliskich zdecydowała się obrać drogę aktywnej egzystencji w świecie, gdzie wszystko będzie musiała budować od nowa. Odrzuciła tradycyjna moralność, postanowiła żyć samodzielnie i samotnie wychowywać dziecko ukochanego mężczyzny...


2) OTOGIZOSHI: KSIĘGA JAPOŃSKICH OPOWIEŚCI

Autor: Osamu Dazai
Tytuł oryginalny: お伽草紙    
Tłumaczenie: Katarzyna Sonnenberg-Musiał    
Wydanie: Warszawa
   
Rok wydania: 2019    
Typ okladki: oprawa miękka    
Liczba stron: 168    
Rozmiar: 145 x 205 [mm]    
ISBN: 978-83-8002-795-4    

Fascynująca interpretacja tradycyjnych opowieści japońskich osadzona przez autora w realiach II Wojny Światowej. Uniwersalne historie o uczuciach i zmaganiach z losem opowiedziane są w ciekawy, intrygujący sposób, a stare opowieści nabierają nowego sensu w obliczu wojennej tragedii. „Otogizōshi. Księga japońskich opowieści” to świetny przykład na książkę, która pozostając na wskroś „japońska” przemawia również do zachodniego czytelnika.

Osamu Dazai (właśc. Shūji Tsushima; 1909-1948) to jedna z najważniejszych postaci w literaturze japońskiej. W czasie swojego burzliwego – bo naznaczonego uzależnieniami i licznymi próbami samobójczymi – życia zasłynął jako mistrz nowego stylu, świetnie władający językiem, potrafiący głośno wyrazić stany uczuciowe kolejnych pokoleń młodych Japończyków.

3) UCZENNICA

Autor: Osamu Dazai
Tytuł oryginalny: 女生徒  
Tłumaczenie: Iga Rutkowska  
Wydanie: Warszawa  
Rok wydania: 2019  
Typ okladki: oprawa miękka  
Liczba stron: 130  
Rozmiar: 145 x 205 [mm]  
ISBN: 978-83-8002-790-9  

Uczennica została napisana na samym początku literackiej kariery Osamu Dazai. Szybko jednak zyskała rozgłos – przede wszystkim dzięki mistrzowskiemu użyciu języka. Był to styl, który z powodzeniem mógłby znaleźć się w dzienniku nastoletniej dziewczyny, a jednocześnie – bardzo malowniczy i sugestywny. Dziś widzimy w tej opowieści ironiczny opis społeczeństwa i walkę jednostki o wolność. To tematy, które Dazai eksplorował nie tylko w swojej twórczości, ale które były też wiodącymi wątkami w jego krótkiej i burzliwej biografii.

Osamu Dazai (właśc. Shūji Tsushima; 1909-1948) to jedna z najważniejszych postaci w literaturze japońskiej. W czasie swojego burzliwego – bo naznaczonego uzależnieniami i licznymi próbami samobójczymi – życia zasłynął jako mistrz nowego stylu, świetnie władający językiem, potrafiący głośno wyrazić stany uczuciowe kolejnych pokoleń młodych Japończyków.

Młoda narratorka „Uczennicy” nadal jest na etapie odkrywania siebie, a stworzona przez Dazai kronika jej emocjonalnych przemian jest arcydziełem.

J. Thomas Rimer, University of Pittsburgh

Chociaż przedstawione w konkretnym czasie, miejscu i kulturze, przesłanie i przestroga od Dazai mają wydźwięk uniwersalny.

David Stahl, Binghamton University SUNY

4) ŻYCIE SZALEŃCA

Autor: Akutagawa Ryunosuke
Tytuł oryginalny: 女生徒  
Tłumaczenie: Iga Rutkowska  
Wydanie: Warszawa  
Rok wydania: 2016  
Typ okladki: oprawa miękka  
Liczba stron: 166  
Rozmiar: 145 x 205 [mm]  
ISBN: 978-83-8002-198-3  

Autor to jedna z wybitniejszych postaci życia literackiego Japonii początków XX wieku: pisarz eseista, dramaturg, a przede wszystkim świetny nowelista. Jego opowiadania tłumaczono na wiele języków i i stanowiły podstawę do pracowania scenariuszy filmowy, np. słynny film Akiry Kurosawy Rashomon, nagrodzony Oscarem w 1951 roku.

5) ZAPISKI SPOD WEZGŁOWIA

Autor: Sei Shonagon
 
Tłumaczenie: Agnieszka Heuchert  
Wydanie: Warszawa
 
Rok wydania: 2013  
Typ okladki: oprawa miękka  
Liczba stron: 374  
Rozmiar: 145 x 205 [mm]  
ISBN: 978-83-63778-18-7  

Zuihitsu, czyli „w ślad za pędzelkiem”: notatki gromadzące to, co przyjdzie nam na myśl, co sobie przypomnimy w wolnej chwili, co samo spłynie na papier.Zapiski spod wezgłowia japońskiej damy dworu znanej nam pod przydomkiem Sei Shōnagon (z przełomu X i XI wieku) uważane są za początek tego gatunku w Japonii i jeden z jego najpiękniejszych przykładów. Łączą w sobie wiersze i zabawne historie, które wydarzyły się na dworze cesarskim, wyliczenia rzeczy pięknych i rzeczy nudnych czy irytujących, krótkie listy nazw gór czy równin i melancholijne szkice o tym, jak zachowuje się kochanek doskonały…

Dama Sei Shōnagon była niezwykle wnikliwą obserwatorką życia codziennego. Obdarzona wielkim talentem poetyckim i nie mniejszym temperamentem, na kartkach papieru, które traktowała jak swój dziennik osobisty, nieprzeznaczony do pokazywania ludziom, śmiało opisywała to, co zwróciło jej uwagę, nie powstrzymując się przy tym ani od złośliwości, ani od wzruszenia.

Dzięki jej notatkom poznajemy ludzi zapełniających japoński dwór cesarski właśnie jako ludzi: z ich mniejszymi czy większymi przywarami, w codziennych sytuacjach. To sprawia, że Zapiski spod wezgłowia są nie tylko ciekawą lekturą, ale i fascynującym dokumentem z życia pewnej grupy społecznej, zaś samą Sei Shōnagon zaczynamy traktować jak dobrą znajomą.

Dr Anna Zalewska, Uniwersytet Warszawski